IMMERSION PROJECT

Any information about the project

"Science Can Make a Better World", will be here.

TASQUES PREVIES 1 I 2

Fent clic sobre el títol, veureu imatges de les activitats que hem fet aquesta setmana.

Aquests moments d'activitats prèvies han servit per a preparar tot el material que utilitzarem al llarg de les sessions amb les mestres, durant el programa d'immersió.

Hem fet diferents tiups d'activitats, tant manualitats com activitats de recerca d'informació per a preparar les activitats posteriors.

Entre les manualitats, hem construït una boca a tamany gegant, hem reciclat materials per a fer "pulmons artificials" o hem montat un estetoscopi amb un tub i dos embuts.

Els companys del grup C, fa poc més d'una setmana començaren a preparar un "Taboo" del regne animal, que ha quedat genial.

A més, hem cercat informació sobre dones destacades en la ciència: de la antigüitat i de l'actualitat, a partir dels seus descobriments i dels fets destacats de les seves vides, hem començat a crear un diàleg entre elles i, en uns dies el representarem, en una funció teatral, davant els nostres companys.

Ha estat una setmana molt intensa!!

DIA 1: 03/10/2021

Avui ha estat un dia molt llarg...

Ens hem despert un poc més tard de les 4 de la matinada, per agafar un bus cap al port de Palma i un vaixell que ens ha portat a Dènia (Alacant). Una vegada allà, ens esperava el bus que ens ha duit a Oliva Nova, la platja del municipi d'Oliva (València).

El trajecte de 5 hores en vaixell ha estat feixuc, però hem pogut jugar, parlar i, fins i tot, dormir alguna estona.

Quan hem arribat, hem anat a la platja i hi hem estat un parell d'hores. Ha estat una pena que a l'aigua hi hagués medusses, perquè no hem pogut nedar.

A les 19h, ens hem instal·lat a l'hotel, ens han presentat als monitors que ens acompanyaran aquests dies i hem sopat.

Després de sopar, els monitors han organitzat una vetllada de "Zombies" que ha estat molt divertida.

A les 23.30h ja érem tots al llit.

DIA 2: 04/10/2021

Ha tornat ser un dia intens...

Ens hem aixecat prestet, sobre les 8 i després de berenar hem començat les activitats amb els monitors.

Han tocat olimpiades a la platja i hem fet acrobàcies i tir amb arc i tot!

Després de dinar hem tengut un poc de temps lliure i alguns hem aprofitat per jugar a ping-pong, alttres a futbol i alguns per fer cucaveles per la gespa.

Les activitats de l'horabaixa han estat basades en els éssers vius, tant les dels monitors com les de mestres.

Avui hem començat a escriure el diari d'aquest viatge tan divertit. Hem fet jocs de vocabulari per classificar els animals dins el grup que els correspon en el regne animal. Per acabar, hem fet un "Tabú" que preparàrem entre tots en les activitats prèvies.

Després de les dutxes i el sopar, hem fet una "Scape room", molt divertida, en la que després d'escoltar el renou d'una sirena (similar a la d'una central nuclear a punt d'explotar), havíem de sortir en parella a trobar les pistes necessàries per a desxifrar els missatges ocults, i anant en compte a què l'aranya perillosa que ens perseguia ens agafés.

Feim molta bonda i anam a dormir, sense remugar, a l'hora que ens diuen cada dia!

DIA 3: 05/10/2021

Avui ens hem divertit molt!

El matí hem preparat els diàlegs i després gravat uns videos (que teniu més avall), sobre la cura de la COVID i sobre una de les dones científiques que treballarem: Marie Curie.

El capvespre, hem anat a fer activitats a la platja i, a la tornada, hem berenat d'un gelat.

La sessió d'avui amb les mestres, ha estat molt interessant, ens ha sorprès que amb un estetoscopi casolà, sentíssim els batecs del nostre cor. Ho hem provat de moltes maneres: en repòs, després de córrer i després d'un ensurt.

A més, hem comprovat que l'acceleració del cos amb el moviment o amb l'ensurt, també feia que la respiració fos més ràpida. Aquesta respiració l'hem "representada" mitjançant els pulmons artificials que construírem en les tasques prèvies.

La vetllada d'avui, ha estat una lliçó per a tots, perquè tot i haver-ho fet beníssim i haver guanyat, no hem sabut ser "bons" guanyadors i ens han desqualificat.

Hem anat a dormir un poc tristos i alguns de noltros enfadats, però són lliçons de vida de les que també aprenem...

DIA 4: 06/10/2021

Els dies ens passen volant perquè no aturam en tot el dia!

Avui matí hem fet un role play de dones científiques. Després d'això, hem mirat les pel·lícules que hem protagonitzat nosaltres mateixos i hem decidit entre tots, els guanyadors de les diferents categories.

L'horabaixa hem jugat a CLUEDO i ha estat ben divertit.

El vespre, a partir dels diagnòstics de diferents pacients, els hem hagut de localitzar en el Villano's Hospital.

Ens anam a dormir cada dia més cansats...

DIA 5: 07/10/2021

El matí hem fet un lapbook sobre la funció de nutrició i quan l'hem acabat, hem hagut de fer una presentació oral amb tota la informació que hem recollit. Hi ha hagut nervis...

Abans de dinar, encara ens ha donat temps a fer reptes i resoldre proves que ens han posat els monitors.

Després de dinar ens hem convertit en Master Chefs i hem fet cake pops, tenint en compte que els havíem de presentar a un jurat molt exigent. Un dels nostres equips ha fet una plataforma amb un volcà per a presentar els seus cake pops, pensant en el que deven estar passant els habitants de La Palma. Els hem "tocat el coret."

Abans de sopar, hem dut a terme una conversa entre dues dones científiques, una de l'antigüitat i l'altra de l'actualitat.

La vetllada d'avui ha estat "bèlica", hem jugat a Rommel and Montgomery i hem adoptat diferents rols: general, capità, sargent, soldat, metge, bomba... al principi ha estat un poc complicat d'entendre, però hem passat gust de jugar.

DIA 6:08/10/2021

Avui ha estat un dia de noves experiències i experiments.

Durant un matí "windsurfer", ens han ensenyat a pujar i manejar la vela en un simulador. Després, a partir de les fotos que ens han fet sobre la taula de windsurf, hem fet un montatge amb les nostres imatges i hem decorat el fons.

Després de la pausa de mig matí, hem dissenyat coets als quals hem afegit vinagre i bicarbonat i, més tard, hem fet una competició per veure quin volava més alt i més lluny. Alguns serem enginyers!

L'horabaixa hem fet un globus d'aire calent amb una bossa de fems i n'hi ha hagut que han volat altíssim.

Més tard, hem fet 4 experiments: hem fet un fluïd no newtonià amb almidó i aigua, un arc de sant Martí amb diferents líquids, hem inflat globus amb vinagre i bicarbonat i hem intentat que lleminadures amb forma de cuc ballassin dins un tassó. Els que més ens ha agradat, ha estat l'arc de sant Martí i també ens ha sorprés com una massa aparentment líquida pot ser dura a la vegada.

El vespre ha estat trist i alegre a la vegada perquè això ja s'acaba...Els monitors ens han preparat jocs en la sala que han ambientat com una discoteca.

Després hem preparat coreografies per equips i hem ballat davant tots els companys. Els mestres ens han donat una sorpresa i han montat una coreo molt divertida d'una cançó que tots sabíem

DIA 7: 09/10/2021

Ha estat un dia de comiats i d'algunes llàgrimes.

Aquesta experiència ha valgut molt la pena. Partim d'Oliva amb una motxilla plena d'experiències enriquidores que ens han ajudat molt a millorar el nostre nivell d'anglès, però sobretot l'actitud cap a l'aprenentatge d'aquesta llengua. Hem vist que ens pot ser molt útil fora de les aules.

Arribam a casa amb tal quantitat de coses per contar que no ens bastarà una setmana per contar-ho.

Fins aviat!

VIDEOS

Aquí us aniré penjant els enllaços de tots els videos que anem fent. Esper que us agradin.